دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی 

کد خبر: ۷۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 13 August 2015
علی طاحونی اظهار داشت: عوامل پلیس فتای این فرماندهی در پی رصد و کنترل شبکه‌های اجتماعی به صفحه‌ای با مشخصات معلوم در فضای مجازی برخورد کردند که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی در پروفایل خود در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد از این رو بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی و مستندبرداری از تمام محتویات مجرمانه پروفایل مذکور، نسبت به شناسایی صاحب آن پرداخته نهایتا در اثنای بررسی‌ها مشخص شد صاحب و ایجاد کننده پروفایل مورد نظر در شهرستان مرند اقامت دارد لذا در تحقیقات گسترده عوامل پلیس فتای و با هماهنگی مقام قضایی، متهم طی عملیاتی، دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم با مشاهده مستندات و محتویات پروفایل خود اعم از استعلامات انجام گرفته از شرکت مخابرات و تصاویر و محتوای مجرمانه ضمن قبول اتهام خود به موارد ذکرشده اعتراف کرد.

طاحونی علت وقوع چنین جرایمی را در اعتقادات هر فرد و خانواده‌اش و معاشرت با دوستان دانست و تصریح کرد: نقش والدین و به خصوص مربیان تاثیر فراوانی در عدم بروز چنین جرائمی دارد و با توجه به اینکه متهم دستگیر شده معاشرت با دوستان ناباب و تبلیغات منفی بر عدم پیگیری و گمنامی چنین جرائمی از سوی پلیس باعث بروز چنین موضوعی شده از این رو خانواده‌ها تقویت بنیه‌های دینی فرزندان خود را سرلوحه کار خود قرار داده و این مقوله مهم همواره از سوی اساتید و مربیان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی به متخلفان فضای سایبری هشدار داد هر گونه ترویج مطالب غیراخلاقی در بستر اینترنت که موجب انحراف و گمراهی شهروندان شود، از چشمان تیزبین پلیس فتا پنهان نخواهد ماند و گردانندگان این سایت‌ها در کمترین زمان ممکن شناسایی و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند برای آگاهی خانواده ها به چند مورد هشدار پلیس در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی از جمله وایبر، تانگو، لاین، واتس آپ، تلگرام، و... به علت تبلیغات زیاد مورد استفاده افراد زیادی از جمله قشر جوان قرار گرفته و عدم آگاهی از گردانندگان اصلی چنین شبکه‌هایی که عمدتاٌ از سوی استکبار جهانی با هدف ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند.

وی گفت: توصیه می‌‌شود شبکه‌های اجتماعی به هیچ وجه راه مطمئن برای ارسال پیام‌های متنی و تصویری نبوده و اطلاعات شخصی خود را در چنین پروفایل هایی ذخیره نکنید بطوریکه گردانندگان آنها صهیونیسم و کشورهای غربی بوده و احتمال دسترسی به آنها وجود دارد و شبکه‌های اجتماعی همیشه از سوی پلیس رصد شده و در صورت مشاهده با افراد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار